غلبه بر مقاومت ها

اگر فرهنگ سازمانی شما متغیر است، با توجه به شرایط حاکم عمل کنید. تصمیم‌گیرندگان باید یاد بگیرند که چگونه با زیرکی کل سیستم را تحت کنترل خود داشته باشند. به عنوان مثال، اگر در یک سازمان خطر پذیر، منابع موجود برای اجرای بعضی از تصمیم‌ها ناکافی باشد، خواه ناخواه اتخاذ تصمیم‌های جسورانه محدود می‌شود و ممکن است نتوان به سادگی تصمیمی جسورانه گرفت و تنها باید به اصول خلاقیت و اجرای ایده‌هایی با حداقل هزینه اکتفا کرد.
از طرفی گاه لازم است سازمانی که مخالف با خطر پذیری است را به انجام کارهای بی سابقه وا داشت تا بتواند برتری رقابتی خود را حفظ کند، چرا که اگر به این مقوله اهمیت ندهد ممکن است سازمان به کلی نابود شود.
مثال ملموس این حوزه شرکت نوکیا است که زمانی 80 درصد بازار موبایل را به خود اختصاص داده بود اما چون با تغییرات همراهی نکرد و تصمیمی جسورانه نگرفت، از گردونه بازار رقابت موبایل خارج شد و هم اکنون نهایتاً 3 درصد بازار موبایل را در اختیار دارد.
به هر صورت شما باید اهرم‌های قدرت را شناسایی کنید، افراد توانمند در جهت غلبه بر موانع احتمالی را تحت کنترل خود داشته باشید، و برای رسیدن به هدف با آن‌ها متحد شوید. این‌گونه می‌توانید تصمیم‌های درست بگیرید و براساس آن‌ها اقدام کنید. زمانی که این‌گونه عمل می‌کنید می‌توانید مسیر رشد سازمان را هموار کرده و سریع‌تر به موفقیت دست پیدا کنید.
 

تصاویر
غلبه بر مقاومت ها

121146875_171586321172992_6071101795079204030_n

مطالب مرتبط
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

<
کلیه حقوق محفوظ است© باغ کتاب